Välkommen till Linuxkompis alldeles egna forum!

Nyheter och information som berör Linuxkompis.

Användarens profilbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Välkommen till Linuxkompis alldeles egna forum!

Inlägg av Hund »

Hej och välkommen till vårt forum!

Vårt forum använder sig av den klassiska forummjukvaran phpBB. I skrivande stund är det version 3.*. För att göra forumet ännu bättre, har vi valt att använda oss av några väl valda tillägg som bidrar till att göra forumet mer användarvänligt och säkert.

Jag hoppas att ni kommer att trivas här! :)

Stöd för tvåstegsverifiering

För att stärka säkerheten har vi valt att använda oss av ett tillägg som tillhandahåller tvåstegsverifiering (2FA). Tillägget heter phpBB Two Factor Authentication.

Tillägget stödjer U2F, TOTP och säkerhetskopieringsnycklar.

Tvåstegsverifiering är inget som vi tvingar någon att använda, men om du är extra rädd om ditt konto och din information, är det en god idé att aktivera det.

Stöd för märkspråket Markdown

Många användare tycker att det klassiska märkspråket BB-kod, som tradionellt används på de flesta forum, är lite komplicerat. Därför har vi valt att använda oss av ett tillägg som (utöver BB-kod) också tillhandahåller stöd för Markdown.

Det är förmodligen ingen hemlighet att Markdown är min personliga favorit. Jag har använt det till allt möjligt i många år nu. :)

Om du vill veta hur Markdown fungerar, finns det dokumenterat här. Jag kommer att ordna en egen dokumentation som är mer kompakt och lästläst när jag har lite tid över.

Våra regler och riktlinjer

Läs gärna våra regler, om du inte redan har gjort det. Vi har få och enkla regler.

Bra att känna till

Som standard får man inte ett e-postnotiser vid privata meddelanden. Om du inte vill missa när du får ett eventuellt privat meddelande från någon, rekommenderar vi att du aktiverar e-postnotiser för det.

Långsamteknologifilosof som gillar cyklar och specialkaffe. Använder Gentoo och Alpine Linux.

Min hemsida | Jag på fediversumet