Efter lite snack på #Linuxkompis (som är bryggad till XMPP) så har det framkommit att Inleed (svenskt) har blivit uppköpta sedan 2025 av samma företag som köpte upp Gandi (EU, franskt) där priserna gick i taket. Jag själv bytte från Gandi till Inleed (som fortfarande har bra priser) pga det men nu ser det mörkt ut för Gandi.
Men var ska man placera sina domäner och hosting?
Lista över ställen att undvika.
Gandi
franskt, uppköpta, otroligt dyraInleed
svenskt, uppköpta
Alternativ?
Glesys
svenskt, lite dyrareHostUp
svenskt, lite billigareNjalla
Peter Sundes domäntjänstHetzner
tyskt, bra priser
Diskutera olika alternativ och vad man kan rekommendera eller undvika.