Sökningen fann 49 träffar
- 13 jun 2026, 00:52
- Kategori: Linux
- Tråd: Byte windows ----> Linux
- Svar: 6
- Visningar: 431
Re: Byte windows ----> Linux
Det är Ubuntu som Linux Mint är baserat på och jag tycker inte att Linux Mint har något användningsområde längre eller fördelar mot Ubuntu.
Så talar en person som aldrig har testat Linux Mint. :D
Mints användningsområde är, och har alltid varit, för skrivbordsanvändare. Och eftersom att det är ...
- 12 jun 2026, 00:04
- Kategori: Linux
- Tråd: Byte windows ----> Linux
- Svar: 6
- Visningar: 431
Re: Byte windows ----> Linux
Det finns inget rätt eller fel. Alla alternativ kan i princip göra samma sak. Den stora skillnaden är hur man gör det. De flesta är inriktad på lite olika saker och det kommer att vara olika lätt (eller svårt) att göra olika saker.
Det känns dock som att många blir ...
- 02 jun 2026, 06:00
- Kategori: BSD
- Tråd: Är det någon som använder BSD här och i sådana fall till vad?
- Svar: 0
- Visningar: 150
Är det någon som använder BSD här och i sådana fall till vad?
Är det någon som använder BSD här och i sådana fall till vad?
- 28 maj 2026, 01:21
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.10 ”Stonking Stingray”
- Svar: 6
- Visningar: 401
Re: Ubuntu 26.10 ”Stonking Stingray”
Vad är nytt och intressant med den? :)
- 25 maj 2026, 08:46
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.10 ”Stonking Stingray”
- Svar: 6
- Visningar: 401
Re: Ubuntu 26.10 ”Stonking Stingray”
Vi hade 1269 samtidiga besökare den 20 maj. Var det du som länkade något på fediversumet? :D
(Den enda förklaringen är att någon länkade något där och att en massa instanser 'besökte' forumet för att hämta en förhandsgranskning av sidan)
- 30 apr 2026, 00:18
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
- Svar: 12
- Visningar: 997
Re: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
Brottweiler skrev: 29 apr 2026, 20:40Med risk för att jag inte uppfattar det potentiella uppenbara skämtet, så kallar Ubuntu sina variationer som Kubuntu och Xubuntu för ”flavours,” som jag har valt att översätta till smaker.
Jag skulle tro att Ubuntu räknas som en smak också. :)
- 29 apr 2026, 09:58
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
- Svar: 12
- Visningar: 997
Re: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
Ubuntu rekommenderar jag, men då rekommenderar jag en smak och inte Ubuntu med GNOME.
Är Ubuntu med GNOME smaklös? 🤔️
Smaken är som baken, delad. :D
Jag skulle för mitt liv aldrig kunna tänka mig att använda GNOME, men det innebär inte att jag inte skulle rekommendera det till andra ...
- 28 apr 2026, 21:26
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
- Svar: 12
- Visningar: 997
Re: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
Brottweiler skrev: 28 apr 2026, 20:57Ubuntu rekommenderar jag, men då rekommenderar jag en smak och inte Ubuntu med GNOME.
Det låter inte som ett opartiskt råd. ;)
- 26 apr 2026, 22:56
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
- Svar: 12
- Visningar: 997
Re: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
Jag säger inget om Ubuntu så sett. Även om jag inte skulle använda det själv, kan jag ändå rekommendera det till andra. Men oavsett finns det ju aldrig något som stoppar mig från att ha åsikter om saker och ting. ;)
- 26 apr 2026, 11:09
- Kategori: Linux
- Tråd: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
- Svar: 12
- Visningar: 997
Re: Ubuntu 26.04 LTS “Resolute Raccoon” är nu utgiven. 🦝
De flesta barnsjukdomar? Jag vill såklart inte skapa ett flamewar, men det är ju rätt uppenbart att Wayland bara är användbart för en liten nischad marknad som råkar ha rätt hårdvara och som inte använder datorn till mer än att surfa på webben. :D