Vilken mejlklient använder ni på Android?

Support och diskussioner om allt som berör mobila och handhållna enheter.
Användarvisningsbild
rgggn

Vilken mejlklient använder ni på Android?

Inlägg av rgggn »

Är trött på K9, mycket problem sedan sista uppdateringen, så jag tänkte kanske prova nånting annat... Har ni nån rekommendation?

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Re: Vilken mejlklient använder ni på Android?

Inlägg av Hund »

Jag har använt K9 i många år på olika enheter och jag kan inte minnas att jag haft några problem med den. Den finns lite alternativ ute där, men inga som är lika avancerade som K9.

Vad för problem har du haft med K9?
Gentoo Linux ~ Hemsida | Mastodon

Användarvisningsbild
kungtotte

Inlägg av kungtotte »

Jag använder FairEmail. Öppen, fungerar jättebra, har ett premium-läge men ingen funktion som är låst bakom det är någonting man behöver. Jag valde att donera för att den är så bra.

Finns på F-Droid också om det är viktigt.

Användarvisningsbild
dsvdv
Kontakt:

Inlägg av dsvdv »

FairEmail till 100%. Det totte sa plus en väldigt hjälpsam och trevlig dev

Användarvisningsbild
towhatend

Inlägg av towhatend »

Jag ställer mig bakom den skara som använder Fairmail. Den är trevlig!

Användarvisningsbild
iah
Kontakt:

Inlägg av iah »

Jag använder K9 samt FairEmail båda klienterna är finfina. Vidare använder jag även Fastmails egna klient.
:wq isak
Sent from mobile device, all error self inflicted.

gammtrall

Inlägg av gammtrall »

iah skrev:
18 feb 2020, 20:08
Jag använder K9 samt FairEmail båda klienterna är finfina. Vidare använder jag även Fastmails egna klient.
Jag tycker verkligen om deras webbapp (fastmail). Jag körde en gång i tiden mutt i terminalen, men... ja.. jag skickar inte så mycket mail..

K9 på mobilen, oftast där jag ser över mail också. Bytt över till att följa RSS feeds via NewsBlur nu, då försvann en herrans massa epost.

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Hund »

gammtrall skrev:
21 feb 2020, 15:19
iah skrev:
18 feb 2020, 20:08
Jag tycker verkligen om deras webbapp (fastmail). Jag körde en gång i tiden mutt i terminalen, men... ja.. jag skickar inte så mycket mail..

K9 på mobilen, oftast där jag ser över mail också. Bytt över till att följa RSS feeds via NewsBlur nu, då försvann en herrans massa epost.
K9 är absolut min favorit på telefonen, men det finns ingen klient oavsett plattform som klår Mitt/NeoMutt! Jag föredrar helt klart att hantera all min e-post på datorn med ett vettigt program och tangentbord. :)

gammtrall

Inlägg av gammtrall »

Hund skrev:
21 feb 2020, 16:25
K9 är absolut min favorit på telefonen, men det finns ingen klient oavsett plattform som klår Mitt/NeoMutt! Jag föredrar helt klart att hantera all min e-post på datorn med ett vettigt program och tangentbord. :)
Tror jag läser ~3 mail i veckan och skickar ett per månad, så det föll liksom bort naturligt. Blev lättare med webbappen än att underhålla minnet för mutts keybinds. Lathet (:

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Hund »

gammtrall skrev:
21 feb 2020, 16:35
Hund skrev:
21 feb 2020, 16:25
Tror jag läser ~3 mail i veckan och skickar ett per månad, så det föll liksom bort naturligt. Blev lättare med webbappen än att underhålla minnet för mutts keybinds. Lathet (:
Vad är du för en gammal gubbe? Betalar du räkningarna med postgiro också? ;)

Skriv svar