söker något liknande firefox reader

Support och diskussioner om allt som berör program och spel.
Användarvisningsbild
dsvdv
Kontakt:

söker något liknande firefox reader

Inlägg av dsvdv »

jag är så less på att alla sidor nu för tiden är fulla av trackers, cookies och annan skit, och jag tycker ofta att det är jobbigt att länka artiklar och liknande till folk då jag vet att sidorna jag länkar till innehåller dessa typer av obehag. jag slipper ofta detta själv då jag får det mesta serverat via miniflux, men ska jag länka det vidare vill jag kunna göra det med det viktiga, texten. finns det någon tjänst (selfhosted är ju ett plus) som gör detta åt en?

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Re: söker något liknande firefox reader

Inlägg av Hund »

Om du är okej med att bara länka text kan du skriva ett script som hämtar texten och lägger upp på en tjänst för att hosta text, eller kanske bara Nextcloud?
Gentoo Linux ~ Hemsida | Mastodon

Användarvisningsbild
dsvdv
Kontakt:

Inlägg av dsvdv »

det vore fint att ha möjlighet att inkludera bilder och vissa element som t.ex. pre, code och a-taggar. men i värsta fall får jag försöka sätta ihop ett script som bara hämtar text.

Användarvisningsbild
rgggn

Inlägg av rgggn »

Du skulle kunna spara länkarna i Wallabag och sen använda Wallabags "public share"-funktion.

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag tror att Shaarli kan göra något liknande, det är ett databasfritt alternativ som är rätt simpelt. :)

Användarvisningsbild
dsvdv
Kontakt:

Inlägg av dsvdv »

rgggn skrev:
05 feb 2020, 16:35
Du skulle kunna spara länkarna i Wallabag och sen använda Wallabags "public share"-funktion.
jag har en wallabag instans jag använder, men jag har aldrig sett den funktionen, kanske oftast för att jag bara sparar massa saker som jag aldrig igen tittar på. det ser faktiskt skitbra ut och jävligt simpelt också. tack, nu kan jag dela med gott samvete

titta vad vackert https://w.noid.me/share/5e3ae39ad467e2.05989383 :lol:

Användarvisningsbild
Hund
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Hund »

dsvdv skrev:
05 feb 2020, 16:48
rgggn skrev:
05 feb 2020, 16:35
jag har en wallabag instans jag använder, men jag har aldrig sett den funktionen, kanske oftast för att jag bara sparar massa saker som jag aldrig igen tittar på. det ser faktiskt skitbra ut och jävligt simpelt också. tack, nu kan jag dela med gott samvete

titta vad vackert https://w.noid.me/share/5e3ae39ad467e2.05989383 :lol:
Tjusigt! :)

Skriv svar